Пътници остават в безизходица, след като австралийска авиокомпания отмени всичките си полети. В цяла Австралия пътниците са блокирани и се опитват да се приберат у дома, след като нискотарифната авиокомпания Bonza обяви, че „временно преустановява услугите си“.
Авиокомпанията е най-новата в Австралия и разполага с флотилия от шест самолета, боядисани в ярколилав цвят.
Според репортаж на 9News, филиал на CNN, Bonza има сериозни финансови проблеми.
В изявление главният изпълнителен директор на Bonza - Тим Джордан, съобщи, че „в момента се водят дискусии относно продължаващата жизнеспособност на бизнеса“.
„Извиняваме се на нашите клиенти, които са засегнати от това“, добави той.
„Много ясно заявихме на Bonza, че нашите очаквания са да информират пътниците за това какви са техните възможности, какви промени се правят и да зачитат техните потребителски права, които те наистина имат“, каза Катрин Кинг, министър на транспорта на Австралия.
„Фокусът ни в момента е да помогнем на австралийските пътници, които са блокирани в края на училищната ваканция“, обясни още тя.
Авиокомпанията се специализира в полети до по-малки, слабо обслужвани места като Лонсестън на о. Тасмания и крайбрежния Гладстоун в щата Куинсланд.
Макар това да беше благодат за жителите на тези райони, то се превърна предизвикателство за тези, които сега се борят да се приберат у дома след отменените полети днес.
Qantas, най-големият австралийски въздушен превозвач, обслужва само шест от 36-те маршрута, по които лети Bonza. Авиокомпанията заяви, че всеки засегнат пътник на Bonza може да получи безплатен билет за полет на Qantas или Jetstar, където има свободни места, и насърчи засегнатите клиенти да се обадят на горещата им линия за помощ.
Друга авиокомпания, Virgin Australia, също се намеси в ситуацията.
„Незабавно ще окажем подкрепа на всички блокирани пътници, като им предложим безплатни места в полети, обслужвани от Virgin Australia, до летището, което е най-близко до крайната им планирана дестинация в Bonza“, пише авиокомпанията в платформата „X“.
Последната публикация на Bonza в Instagram е публикувана на 28 април. В момента уебсайтът на компанията все още работи, но не е възможно да се резервират полети и всички дати за пътуване са недостъпни.