Времето изтече – подводницата „Титан“ вече няма кислородни запаси, сочат изчисленията на бреговата охрана. Те са свършили в 14:18 ч. българско време.

Все пак спасителите казват, че надежда има – екипажът може да е намерил начин да пести кислорода на борда.

Какво се случи до момента?

  • „Титан“ започна експедицията си от кораба „Полярния принц“ в 8 ч. местно време в неделя, 18 юни.
  • На борда са петима души.
  • Контактът с подводницата беше изгубен час и 45 минути след като започна нейното спускане.
  • Бреговата охрана бяха уведомени за проблем осем часа по-късно. Издирването започна малко по-късно.
  • „Титан“ обикновено се гмурка с кислород, достатъчен за четири дни.
  • Подводницата все още не е локализирана. Засечени са звуци от почукване на равни интервали от 30 минути, но засега не помагат на спасителите.

Спасителната акция

В издирването на „Титан“ се включиха агенции от американска и канадска страна, както и частници. Седем кораба обикалят района за издирване.

„Дийп енърджи“ е комерсиален плавателен съд за полагане на кабели, който може да работи на до 3000 метра дълбочина. „Атлантик Мерлин“ е канадски кораб със система за работа на 4000 метра дълбочина. „Сканди винланд“ е плавателен съд, който на борда си има роботизирани подводници, но не е ясно на каква дълбочина могат да работят. „Анлант“ е френски кораб, който разполага с единствената роботизирана подводница, която може да действа на дълбочината на „Титаник“.

„Хърайзън арктик“ е помощен кораб, който е натоварен с техника. „Глейс бей“ е под флага на канадската флота и разполага с барокамера за декомпресия и медицински екипи. „Джон Кабът“ е кораб, който извършва дълбоководни изследвания.

По-рано на място пристигна и нова изключително мощна роботизирана подводница „Виктор 6000“, осигурена от френска страна. Тя може да работи на четиричасови смени с двама пилоти и да извършва дълбоководно заснемане.

Всичко за спасителната акция следете тук: