След огнения ад на ферибота край гръцкия остров Корфу, в редакцията на bTV пристигнаха много сигнали за ужасните условия, при които родните шофьори пътуват на плавателни съдове. Става въпрос за линиите Гърция-Италия и Италия-Испания.
По думите им каютите са тесни и препълнени, не се спазват и потивоепидемичните мерки. От МВнР съобщиха, че интубираният наш сънародник вече е изведен от интенвизвоното отделение и е посетен от консула ни в Солун. Спасителната операция продължава - проверяват първия и втория етаж на кораба, където са гаражните помещения.
В изпратени до bTV снимки се вижда, че камионите на ферибота са паркирани изключително близко един до друг. Водачи на тирове споделят, че кабината на шофьора е неговият дом.
Борислав Киров е един от спасилите се от ферибота „Олимпия“: „Познавам доста от тези, които липсват, ние почти всички се познаваме тук по корабите, жалко, дано ги намерят“. Мъжът ни изпрати кадри от спасителната акция, продължила часове.
От бранша признават, че понякога шофьори на тирове предпочитат да спят в камионите, а не в каютите, докато се придвижват с ферибот. По думите им обаче е нарушение на правилата за безопасност.
„Забранено е категорично шофьорите да спят в кабините на камионите. Долу в трюма е много висока температурата, въздухът е доста замърсен, аз имам шофьор, който се прибира в Пловдив и продължава да си спи в камиона“, разказа Илиян Филипов, член на УС на БАСАТ.
Превозвачите казват, че не са получавали сигнали от своите шофьори, че фериботът „Олимпия“ е в лошо състояние. Допълват, че плавателният съд е на 27 г. или почти нов кораб в сравнение с това, което се движи по моретата.
Заместник-министърът на транспорта Стоян Новаков обясни, че са организирали превоза на спасените от ферибота до България. От бранша прогнозират, че щетите за българските превозвачи след пожара на ферибота в Йонийско море ще са десетки милиони евро.