Тютюневата индустрия използва приложения за смартфони, за да популяризира своите продукти, особено сред децата, които са склонни да използват все по-често новите технологии, предупреждават изследователи, цитирани от АФП.

Според проучване, публикувано в списание за „Контрол на тютюна”, учени от университета в Сидни, са открили 107 приложения, популяризиращи тютюнопушенето, във виртуалните магазини Apple App Store и Android Market.

Някои от тези приложения позволяват на потребителя да симулира акта на пушене или да събира точки за закупуване на цигари с марката Marlboro. Други пък предлагат тапет за телефона с бранда на дадени тютюневи изделия.

Според авторите на изследването тези приложения нарушават чл. 13 от Конвенцията за контрол на тютюна на Световната здравна организация, който забранява рекламата и популяризирането на тютюневи изделия чрез медиите.

„Младите хора са особено уязвими, тъй като популярността на смартфоните в тази възраст и привлекателността на приложенията", отбелязват изследователите, които приканват магазините за приложения за смартфони App Store да регулират по-добре тяхното съдържание.