Технически проблеми белязаха подновяването на издирването в южната част на Индийския океан на отломките на изчезналия на 8 март малайзийски самолет, предаде АФП, като се позова на австралийските власти.
В набелязаната за операциите зона вчера се завърна австралийския кораб "Оушън шийлд", транспортиращ на борда си робота за подводно търсене Блуфин-21. Неговата мисия ще бъде да потвърди, че на дъното на океана се намират отломките от изчезналия малайзийски Боинг 777. Роботът беше спуснат вчера, но два часа по-късно беше изкаран на повърхността заради проблеми с комуникацията.
Продължават усилията за отстраняването им и поради тази причина роботът така и не беше спуснат отново днес. По-задълбочени подводни издирвания ще започнат в идните седмици. Тогава ще бъдат доставени по-прецизните апарати за подводно търсене, за които Австралия, заедно с Малайзия и Китай обявиха търг за възлагане на поръчка.
Австралия ръководи издирването, защото се смята, че машината е паднала западно от нея. Китай участва, защото повечето пътници бяха китайци и самолетът трябваше да кацне в Пекин, припомня АФП.
Оборудването, което ще бъде доставено след търга, ще позволи изследване на дълбочина от 4500 метра. Координационният център в Пърт, който ръководи издирвателните операции, създаде група по планирането на по нататъшните подводни издирвателни операции. Тя ще бъде ръководена от хидрограф на австралийските военноморски сили и от командир от американските военноморски сили, специализиран в новите технологии.
Групата по планиране ще бъде натоварена да събира батиметрични данни (картографски данни на морското дъно) за района, в който се предполага, че е паднал самолетът. Дъното в тази зона все още не е добре познато. В района има и китайски кораб, който също ще участва в издирването.
Международна експертна група анализира наличните данни, за да се опита да уточни къде точно самолетът е влязъл в досег с водата, преди да потъне.