За разлика от типичния герой в известни видео игри като „Call of Duty или Battlefield, Марио не е мускулест, не носи броня, а мустаците му си остават в типичен осемдесетарски ретро стил, пише Би Би Си в своя анализ на културната гейм-икона.

Въпреки това, героят не е изгубил своята популярност от създаването си през 1983 г., появявайки се в над 200 заглавия за различни конзоли, сред които образователни и спортни игри, както и т.нар „платформъри” като Super Mario Bros.

Тим Аугст, създател на най-големият фен сайт на Марио, твърди, че сайтът му получава над 100 000 уникални посещения на месец.

„Много деца ми изпращат своите рисунки на Марио, но дори възрастни хора споделят всичко от видеофилми до татуировки, свързани с героя,” добавя той.

Според Ед Бартън, директор на дигиталните медии в консултантската фирма Strategy Analytics, „Марио е най-забележителният герой от видео игра – той е това, което Мики Маус е за анимационните филми.”

Според негови изчисления, игрите с Марио са продали над 250 милиона копия в световен мащаб, което значи, че героят е донесъл приходи от 10 милиарда долара на създателя си, японската компания Нинтендо.

Въпреки това компанията регистрира загуба от 553 милиона долара през миналата финансова година, която анализатори обвързват с отказа й да разработва игри за смартфони, напомня Би Би Си.

Очаква се Марио да е в центъра на изложбата на Нинтендо, която ще се състои в Международното изложение за електронни забавления (Е3) на 5 юни в Лос Анджелис.