Мултимилиардерът Илон Мъск, който купи Tуитър за 44 млрд. долара, започва отново да назначава служители, след като миналата година уволни 8000 служители. За това съобщи главният изпълнителен директор на социалната мрежа Линда Якарино в интервю за CNBC.
След масовите съкращения, ограничаването на разходите и спада в приходите от реклама, социалната мрежа, която наскоро беше преименувана на X, отново е във възход.
„X много скоро ще излезе на печалба“, заяви Якарино. След дванадесет години като ръководител на рекламата в медийната група NBCUniversal, Линда Якарино пое оперативното управлението на мрежата преди два месеца. Мултимилиардерът пък се е фокусирал върху бъдещето на платформата.
След като уволни висшия мениджмънт и две трети от служителите на Twitter през 2022 г., приходите от реклама рязко намаляха. Освен това Мъск направи и някои радикални промени за потребителите, включително въвеждането на платен абонамент за проверка на акаунта. Съвсем наскоро Мъск преименува Twitter в X – това стана в края на юли. Платформата вече има и ново лого.
Неговата визия е да превърне социалната мрежа в супер приложение (подобно на китайската платформа WeChat), което може да се използва не само за публикуване на кратки новини, но и за онлайн покупки и плащания.
И докато Илон Мъск е зает с подготовката си за шоу битката с Марк Зукърбърг, юридическият отдел на X се бори с напълно различни проблеми. Съвсем наскоро социалната мрежа беше глобена с 350 000 долара за това, че не е предала на специалния прокурор Джак Смит документите, свързани с потребителския акаунт на бившия американски президент Доналд Тръмп.
Срещу платформата има заведено и съдебно дело от информационна агенция AFP. Базираната във Франция компания е завела дело за авторски права. Агенцията обвинява социалната мрежа за това, че не плаща за разпространението на журналистическо съдържание. Мъск нарече делото „странно“, но правилата за използването на кратки новини са ясно разписани във Франция.