Шоколадовите блокчета на „Ритер Спорт“ са единствените, които могат да бъдат с квадратна форма в Германия. Това реши Федералният съд в Карлсруе след опити на „Милка“ да отнеме търговската марка над правилния четириъгълник от своя конкурент.
Шоколадите на Ritter Sport са с тази форма от 1932 г., когато съоснователката на компанията Клара Ритър е искала блокче, което да се побира в джоба на спортно яке, без да се чупи, но и което да има тежестта на нормално правоъгълно блокче. „Квадратно. Практично. Добро.“, гласи мотото на немските шоколатиери.
В средата на 90-те квадратният шоколад е защитен като търговска марка от Ritter. Затова, когато през 2010 г. „Милка“ изкарва квадратен шоколад на пазара, двете компании влизат в съда за цяло десетилетие.
Въпреки междинни успехи на „Милка“, която през 2016 г. успява да премахне запазената марка над толкова желаната геометрична форма , с последното решение на върховния съд в Германия, „Ритер Спорт“ остава монополист на шоколадите квадратчета в магазините в родината си.
Според съдиите квадратната форма на „Ритер Спорт“ няма добавена, дори артистична, стойност към продукта. Следователно тя не би привлякла купувачите повече, отколкото който и да било друг шоколад и не би се отразила на крайната цена. Но в случая с „Ритер Спорт“ опаковката е възприемана от клиентите само като отличителен белег за качество, което е очаквано от компанията.