Само за няколко години германците се превърнаха в нация от онлайн пазаруващи, като повечето сега се обръщат към eлектронни устройства, за да купуват дрехи, хранителни стоки и лекарства след пандемията от COVID-19.

Проучване показва, че 99% от възрастните в Германия, където повече от 70% от компаниите все още използват факс машини, сега пазаруват онлайн, като 39% от анкетираните правят това поне веднъж седмично.

Това е въпреки че германците са по-негативни по отношение на технологичните тенденции от средното за Европа, като проучване на McKinsey от 2022 г. ги намира за особено критични към хиперперсонализацията.

Но това се променя, според проучване на германския институт GfK с Mastercard, цитирано от "Ройтерс".

Алваро Пинила обзавежда новия си апартамент в Берлин онлайн, купувайки лампи, кухненски прибори, килими и мебели онлайн.

„Това е удобството да не се налага да напускате дома си“, каза 30-годишният адвокат. „Също така смятам, че онлайн цените са също толкова конкурентни или дори по-добри, отколкото във физически магазин.“

Черен петък и Кибер понеделник, както и предстоящият коледен сезон, ще отбележат върхове за онлайн търговията и основната асоциация за търговия на дребно в Германия HDE очаква продажби от 87,1 милиарда евро (91,66 милиарда долара) за индустрията за електронна търговия тази година.

„Ако има седмица, в която не съм купил нищо, мозъкът ми казва „време е да се поглезиш“, каза Пинила, който планира да се възползва от отстъпките за Черния петък, за да си купи ново палто, ботуши, шал и ръкавици.

Проучването сред повече от 1000 респонденти установи, че модата е най-популярната продуктова категория в онлайн търговията на дребно: Две трети са поръчали дрехи и обувки онлайн през последните 12 месеца, докато в началото на пандемията през 2020 г. това беше 43%.

„Изградих навика да пазарувам онлайн по време на пандемията“, казва Пинила, добавяйки, че е станал по-добър в намирането на нещата, които иска.

Германия представлява 37,6 милиарда долара от приходите на Amazon през 2023 г., което я прави най-големият международен пазар на компанията.

 „Кралица на разпродажбите“

Сара Шедлер също обича да купува дрехи онлайн, защото смята, че може да намери това, от което се нуждае, по-бързо, отколкото в магазин.

„Ако нещо е на пълна цена, обикновено го поставям в списъка си с желания и след това чакам, докато бъде намалено“, каза Шедлер, 29-годишен мениджър на съдържание. „Аз съм малко кралица на разпродажбите.“

Електрониката е втората най-популярна категория за онлайн пазаруващите, показва проучването на GfK, като почти половината от германците са поръчали тези продукти онлайн тази година.

Шедлер планира да смени своя 10-годишен лаптоп този Черен петък, тъй като е видяла добри оферти.

„Имам чувството, че цените са някак по-ниски онлайн, но това може да е просто моето усещане“, каза тя.

Само за четири години онлайн пазаруването на хранителни стоки също се е повишило до 25% от 7% през 2020 г., докато делът на хората, които поръчват продукти за лична хигиена по интернет, почти се е удвоил, от 18% през 2020 г. на 35% през 2024 г., каза GfK .

Почти четирима от 10 германци предпочитат да пазаруват от мобилния си телефон, 10% от таблет и половината от компютър, показва проучването.

„Повечето хора винаги имат смартфона си готов... Това улеснява извършването на спонтанни покупки“, каза Петер Робейсек, управляващ директор на Mastercard Германия.

HDE изчислява, че продажбите от почти 47 милиарда евро са генерирани чрез смартфони, което представлява рекордните 55% от общите онлайн продажби на дребно в Германия миналата година.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK