Мениджъри на „Фейсбук” и „Туитър” признаха пред Американския сенат, че не са били подготвени за дезинформационната кампания на Русия по време на президентските избори в САЩ през 2016 година, съобщават от ДПА.
„Бяхме твърде бавни при забелязването на проблема и отстраняването му. Вината си е наша. Тази намеса беше напълно недопустима. Тя беше посегателство към ценностите на нашите компании и страната, която обичаме”, посочи изпълнителният директор на „Фейсбук” Шерил Сандбърг.
„Оказахме се неподготвени за огромните мащаби на проблемите, с които се сблъскваме”, коментира шефът на „Туитър” Джак Дорси.
Сенаторите се изказаха критично за реакцията и на най-голямата търсачка „Гугъл”. Те изразиха загриженост за споделянето на лични данни и злоупотребите с платформата при подбуждането на насилие.
Американските политици заявиха, че не са съгласни рекламите в социалните медии да се използват като канал за разпространение на чуждо влияние, докато компаниите печелят от това.