Оръжия за 65 милиарда долара са продадени през миналата година по целия. Това е повишение с 10% в сравнение с продажбите през 2014 (58,4 млрд. долара). Според специализираната компания за проучване на сигурността и оръжейния пазар "Ай Ейч Ес Джейнс" (IHS Jane's), това е най-сериозният ръст за една година.

Най-щедрите клиенти на оръжейната индустрия са в Близкия изток и в Югоизточна Азия. Безспорен лидер е Саудитска Арабия, която през 2015 г. е похарчила 9,3 млрд. долара за въоръжения, или с 50% повече в сравнение с предходната година. Според наблюдателите, този ръст се дължи да въвличането на кралството в гражданската война в съседен Йемен.

Вторият по значимост клиент на производителите на оръжия е Индия, която е похарчила над 4 млрд. долара. Страната е сред най-значимите клиенти на българския военно-промишлен комплекс.

В първата петица на държавите, похарчили най-много средства за отрбарана, са още Австралия (2,5 млрд. долара), Египет (2,3) и Южна Корея (2,2 милиарда).

"Ай Ейч Ес Джейнс" прогнозира, че в близките години Виетнам, Бангладеш и Филипините рязко ще увеличат разходите си за отбрана.

Традиционно най-много оръжия продават американските компании. Техният износ е достигнал 23 млрд. долара.

На второ място е Русия с продажби за 7,3 милиарда. Очаква се обаче износът на Москва да се увеличи рязко след излизането на Иран от международната изолация.

Ръст с над 50% на продажбите отчита и българската оръжейна индустрия, като за 2015 износът е достигнал близо 690 млн. долара.