Единственият оцелял от авиокатастрофата на Air India Вишваш Кумар Рамеш е преследван от кошмари, вина и спомени за брат си, изгорял пред очите му , пишат британските медии. В трагичния полет загинаха 241 души. По думите му всяка вечер сънува жертвите.

40-годишният британски гражданин оцеля като по чудо, след като самолетът Boeing 787 Dreamliner се разби в гъсто населен квартал на индийския град Ахмедабад и се запали.

Вишваш, който е пътувал на място 11А, получава само порезни рани по лицето и травми на гърдите, след като успява да се измъкне през аварийния изход. Опитва се да се върне обратно в пламъците, за да спаси брат си, но е спрян от спасителните екипи. „Той крещеше, че брат му е вътре и гори жив“, спомня си един от първите на място – пожарникарят Сатиндер Сингх Сандху.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Днес обаче физическото му оцеляване е помрачено от мъчителни кошмари. „Когато спи, сънува как всички умират. Вижда катастрофата отново и отново. Не говори за случилото се, но го носи в себе си постоянно“, казва братовчед му Крунал Кешаве от Лестър.

Двамата братя са живеели в индийския крайбрежен град Диу, където са управлявали семеен риболовен бизнес. Сезонно се връщали в Англия. Вишваш се самообвинява, че не е успял да запази местата им заедно в самолета – вярва, че това е щяло да ги спаси и двамата. „Ако бяхме седнали един до друг, може би Аджай щеше да е жив“, споделя той пред The Sun.

Месец след трагедията Вишваш носи ковчега на брат си в погребалната церемония в Гуджарат. Свидетели разказват, че се разплакал неудържимо и се наложило да бъде отведен от близките.

Разследване с шокиращи разкрития

Междувременно разследването на катастрофата разкрива притеснителни детайли. Според черната кутия, капитанът на полета, 56-годишният Сумит Сабхарвал, е изключил два ключови превключвателя, които временно са спрели подаването на гориво към двигателите.

Първият пилот Клайв Кундър, вероятно е бил зает с опитите да стабилизира машината. Десет секунди след фаталното изключване, захранването е било възстановено – твърде късно.

В трагедията загиват 52 британски граждани, което я прави една от най-смъртоносните самолетни катастрофи за Великобритания в последните десетилетия.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK