Българинът, който е пленен в Персийския залив, е един. Сънародникът ни е част от екипажа на товарен кораб, задържан от иранските военноморски сили.
Малко преди 20 ч. от Министерството на външните работи изпратиха съобщение, според което българинът е капитанът на кораба. Посланикът на България в Техеран е връчил на МВнР на Иран нота с искане за среща и разяснения по случая, както и подробна информация относно състоянието на българския гражданин.
Елитни ирански части задържат снощи контейнеровоза "Тигрис", докато преминава през Персийския залив. Плавателният съд пътува от саудитския град Джеда за Дубай през ключовия за износа на петрол Ормузки проток.
„Един от патрулните кораби на иранските крайбрежна охрана е стрелял в посока корпуса на кораб, след което капитанът се е подчинил и е отклонил кораба към иранско пристанище”, заяви говорителят на Държавния департамент на САЩ Джеф Ратки.
Въпреки предупредителните изстрели екипажът е невредим. От компанията, която експлоатира кораба, потвърдиха за bTV, че на борда има един български гражданин.
„Успяхме да се свържем с кораба през последните няколко часа. И можем да потвърдим, че 24-мата души от екипажа, сред които и един българин, са в безопасност и в добро здраве. Те са на борда да кораба, който е акостирал край бреговете на Иран под контрола на местните сили. Екипажът е добре”, заяви Кор Редингс, говорител на транспортната компания.
Oт фирмата отказват да назоват името и позицията на нашия сънародник. Още от снощи българският посланик в Техеран е във връзка с всички компетентни органи. Но и досега няма потвърждение от официалните ирански власти, че на борда на този кораб е имало български граждани, каза говорителят на МВнР Бетина Жотев.
„Правим същото като вас - опитваме се да разберем защо корабът е спрян и защо точно по такъв начин”, каза Кор Редингс и допълни: „Наш приоритет като компания да осигурим бързо освобождаване на екипажа и кораба от тази ситуация”.
Според една от иранските информационни агенции бреговата охрана е задържала кораба след съдебно решение, заради неуредени финансови отношения на компанията собственик с местните власти.