През 2013 година в САЩ са били продадени 1,26 милиарда дигитални сингъла и 117,6 милиона цифрови албума. Тези резултати са с 5,7 и съответно с 0,1 процента по-малки, отколкото са показателите за 2012 година, съобщи сп. "Билборд", като се позова на изследване на Nielsen SoundScan.
Продажбите са по-малки за пръв път от откриването на интернет магазина iTunes през 2003 година, което често се приема за начало на "епохата на музиката в дигитален формат".
Анкетираните от "Билборд" представители на музикални компании свързват ниските показатели с нарастването на популярността на музикалните онлайн услуги като "Спотифай" и "Пандора". След като платят месечен абонамент, ползвателите получават възможността да слушат музиката от каталога на мрежата на "Спотифай" и "Пандора", без да получават възможността да я съхраняват на компютър или смартфон.
През 2013 година с повече от 30% са се увеличили продажбите на винилови плочи - 6 милиона срещу 4,55 милиона за 2012 година. От компактдисковете обаче са купени с 14,5 процента по-малко.
Около 13 албума през 2013 година са надминали тиража от 1 милион копия, срещу 10 през 2012 година. На първо място е "21" на Адел "21", от който са купени 4,4 милиона копия.
Най-популярен сред синглите е "Blurred Lines" на Робин Тик. От него са продадени 6,5 милиона копия.