Последен шанс за клиентите на унгарската авиокомпания „Малев” да потърсят парите за неизползваните си билети. До дни изтича срокът, в който пътниците могат да заявят сумите, които искат да им върне фалиралият превозвач.
Две семействата - на Весела и на Ивелин, са сред пострадалите от внезапното спиране на полетите на компанията в началото на февруари. Остават с платени билети от Лондон, които не могат да използват.
„Обадихме се на агенцията, от която купихме билета. Казаха, че нищо не може да се направи, пари не връщат”, каза Весела Търновска.
На 14 февруари беше обявена несъстоятелността на „Малев”. Това означава, че единственият начин пътниците да си получат обратно парите за изгорелите билети е като се обърнат към назначения синдик на фирмата. Това обясниха от Европейския потребителски център. Там вече повече от 50 души са потърсили съдействие.
До 24 март всеки, който се опитва да си получи парите от унгарската авиокомпания, трябва да изпрати до синдика жалба в свободен текст, точното основание за иска си, билетите, фактури, касови бележки. Трябва да плати по банков път и такса , която е минимум 5 хиляди унгарски форинта или 35 лева. Всички документи трябва да са преведени на унгарски и да се изпратят с препоръчано писмо.
„Ако може да се заведе иск от всички заедно, то може би има някакъв смисъл. Но ако е поединична мисия, е абсолютно безмислена”, смята Ивелин Балински.
Оказва се обаче, че колективният иск е невъзможен. А и подаването на иск не гарантира, че парите ще бъдат върнати. По данни на бъргарските туроператори само за втората половина на февруари и то само през агенциите са продадени билети на „Малев” за 340 хиляди лева.