Луксозна компания, предлагаща различна гама от продукти – от сватбени торти и електроника до прибори за хранене, се извини на стотици свои клиенти, на които достави поръчаните коледни торти преобърнати в кутиите.

Над 800 от около 2900 ягодови торти, доставени в навечерието на Коледа, били повредени при пристигането им, което предизвика бурна реакция в социалните мрежи, разказва Би Би Си.

Компанията Takashimaya коментира, че е "изневерила на очакванията на мнозина" и поема отговорност за случилото се.

Старшият управляващ директор Казухиса Йокояма се поклони дълбоко на пресконференция в Токио в израз на разкаяние.

Стана ясно, че тортите били направени и замразени от сладкарската компания Win's Ark в град Сайтама. А фирма Yamato Transport била ангажирана с доставките.

Снимки: X/Twitter

Вътрешно разследване обаче не успява да установи защо тортите са пристигнали в различни етапи от своето разпадане.

Само около 1% от населението на Япония са християни, но мнозина японци празнуват Коледа, като си разменят подаръци и споделят празнични ястия с близки.

Снимки: X/Twitter

Цветовете на тортата - червено и бяло, символизират коледния дух. Освен сладкиши японците си сервират и пържено пиле на KFC за празника.

Снимки: X/Twitter

Потребител на мрежата X коментира, че тортата е пристигнала в насипно състояние, за което имало опит да бъде замаскирано с плодове и шоколадови пръчици. До момента публикацията е събрала над 16 милиона гледания.

Снимки: X/Twitter

„В бъдеще ще засилим отношенията си с нашите бизнес партньори, за да подобрим нашата система за управление и да предотвратим това да се случи отново“, каза г-н Йокояма.