Френската авиокомпания „Ер Франс” очаква да изпълни едва 41% от полетите си в понеделник, когато стачката на пилотите ѝ навлиза във втората си седмица. Днес превозвачът направи "последно предложение" на служителите, но техния синдикат го отхвърли.

Причина за протеста е орязването на разходите и плановете на компанията да разшири нискотарифното си подразделение „Трансавиа”. Профсъюзът на пилотите удължи стачката до петък и заплаши да я продължи още, ако преговорите се провалят.

Синдикатът обвини ръководството на компанията, че протака с цел да печели време, и призова премиера Манюел Валс да се намеси в опит да реши спора. „Преговорите стигнаха до абсолютна задънена улица. Ръководството печели време, чака стачката да утихне", се посочва в изявление на профсъюза.

„Ер Франс-Ка Ел Ем” се стреми да направи нискотарифния си филиал един от водещите в този сегмент до 2017 г., като дотогава се предвижда флотилия от общо 100 самолета спрямо 50 в момента и над два пъти повече обслужвани пътници - 20 милиона души.

Синдикалните членове са обезпокоени от това, че компанията ще изостави развитието на „Трансавиа” във Франция и ще се съсредоточи върху разширяването на дейността на нискотарифното подразделение в други европейски страни, изнасяйки работни места
от Франция.

Според оценки на „Ер Франс” протестът ѝ струва между 10 и 15 млн. евро на ден. Прогнозата е, че ако стачката продължи до петък, загубите може да достигнат 180 млн. евро.

Отхвърлено "последно предложение"

Президентът и главен изпълнителен директор на групата Ер Франс Ка Ел Ем (Air France-KLM) Александър дьо Жуниак призова настоятелно днес пилотите да приема "последното предложение" на френския национален превозвач, за да се решат споровете, предизвикали едноседмична стачка.

След дни на буксуване на преговорите и стотици отменени полети на "Ер Франс" днес ръководството на компанията предложи да спре оспорвания си план до края на годината. Забавянето трябваше да даде на компанията "време диалогът по проекта да се продължи в подробности и да се създадат необходимите гаранции" за работните места, допълни Дьо Жуниак.

Най-големият синдикат на пилотите в Air France "Ес Ен Пе Ел А Еф Арпа" (SNPL AF Alpa) обаче отхвърли предложението на ръководството на компанията да прекрати до декември проекта си за развитие на нискобюджетното си подразделение "Трансавиа".

Заявявайки, че това е "последна провокация" на шефа на групата "Ер Франс - Ка Ел Ем", синдикатът посочи в комюнике, че това съобщение, направено тази сутрин, е "само димна завеса", която не предлага повече гаранции от предишните оферти и не решава никакъв проблем.