„С Димитър Ковачевски имахме един много добър и приятелски разговор и мога да кажа, че добросъседството между двете ни страни вече е още по-голям приоритет“, каза премиерът Кирил Петков след срещата с Димитър Ковачевски.

„Искам да благодаря на моя нов приятел, че и двамата сме много решени скоростта, с която се движим в този прогрес да продължи“, каза още Петков.

Снимка: GIS

Той допълни, че министрите на транспорта и на двете страни са заявили днес, че линията София-Скопие ще бъде реалност съвсем скоро. Петков се ангажира, че до 30 дни ще има точни и ясни специфики за създаването на линията, а до 60 дни тя вече ще е работеща.

Премиерът каза още, че между двете правителства ще има редовни срещи, като следващата ще бъде на 25 януари – тогава парламентите и на двете страни ще заседават заедно.

„Гражданите на двете страни трябва да виждат, че добросъседството има политически измерения на ниво резултати, бизнеси, които работят заедно, както и пътуване от София до Скопие“, каза още Петков.

„Северна Македония и България са две близки държави, а македонците и българите са два близки и приятелски народа. Съгласихме се да започнем интензивни разговори, за да намерим бързо общо бъдеще“, каза от своя страна Димитър Ковачевски.

Той подчерта, че и той, и Петков имат обща цел – да създадат условия за по-добро бъдеще на България и Северна Македония.

Ковачевски коментира още, че е радостен от посещението на Петков. „Преговорите бяха приятелски и от двете страни“, каза той.

След срещата става ясно също, че петте комисии, които ще бъдат създадени, за да се водят разговори, ще се срещат всяка седмица.

"Ние абсолютно уважаваме самоопределянето на всички граждани на Северна Македония", подчерта Петков. Той изрази надежда, че историческата комисия ще е една от петте работни групи, ползите от съвместната работа ще бъдат в различна среда - среда на добър диалог и конструктивни действия.

Македонският премиер очаква членовете на съвместната историческа комисия да съобщят заедно какво е договорено пред обществеността. Той очаква това да бъде мост към бъдещето, а не към миналото.