Пакетът „Мобилност” може да влезе в дневния ред на пленарната сесия на Европарламента следващата седмица.
За сряда там е насрочен нов протест на превозвачи, несъгласни с текстове, свързани със задължителните почивки.
Председателите на парламентарните групи приеха пакета „Мобилност” да е част от дневния ред в Страсбург. Решаващо оттук нататък ще е съотношението на силите в понеделник точно в 18 ч. българско време. Тогава евродепутатите ще гласуват дневния ред.
Според източници на bTV се очаква пълна мобилизация и никакви отсъствия от страна на германци и французи, които искат текстът да бъде приет възможно най-бързо. Ако те се окажат повече от противниците на пакета “Mобилност”, сред които, разбира се, са българските депутати, текстът ще бъде гласуван в сряда.
„Това, което се случва с пакет „Мобилност”, е безпрецедентен натиск. Никога досега досие, което токова пъти е отхвърлено- 3 пъти – никога не е било подлагано отново на гласуване”, коментира Андрей Новаков, ЕНП.
„50 на 50. Е, добре де, това е ли достатъчен аргумент? При 50 на 50 не е ли ясно, че това е лошо законодателство, защото не са постигнати разумните баланси? И накрая може да се получи резултат в пленарна зала, който няма да се хареса нито на едните, нито на другите”, каза лидерът на ПЕС Сергей Станишев.
В Страсбург ще се съберат превозвочи от България и още 6 държави.
„В момента сме в контакт с общината в Страсбург, за да научим какъв е техният ред и да разберем колко камиона могат да дойдат”, заяви Ангел Джамбазки, Европейски консерватори и реформисти.
За превозвачите в България внезапният ход звучи като истински Апокалипсис:
"Хората са склонни дори да палят камиони. На много по-брутални действия сме склонни, ако мога така да кажа”, коментира Ангел Траков, председател на Съюз на международните превозвачи.
Шофьорът Георги Митърчев от Пловдив сподели, че отсъствието от вкъщи му тежи и сега, но със спечеленото може да осигури по-добър живот за близките си. Приемането на пакета за него означава с 500 евро по-ниска заплата:
Вотът в сряда няма да е финален, но би отворил пътя за приемането на пакета "Мобилност" преди края на този Европарламент.