Има ли двоен стандарт при заплащането не само на труда на българските транспортни фирми, но и на самите международни превози? Срещаме ви с двама  шофьори които карат по едни и същи европейски пътища, но единият получава заплатата си в Австрия, а другият – в България.

От 8 години Николай Димитров е зад волана. Превозва товари от Германия до Италия и, въпреки че работи за българска фирма, не се прибира вкъщи с месеци

Колегата му Петър Петров от две години е шофьор в австрийска фирма: „В Австрия по закон минималната осигуровка за шофьори е върху 1800 евро. Не съм останал в България заради ей тези осигуровки”. За същата работа, у нас Николай е осигурен на малко над 500 лева.

„Е, да, прецакване е, но няма как да стане, като на българските фирми просто се заплаща по-малко и, съответно, и те заплащат по-малки заплати на българските шофьори”, примирява се той.

Снимка: bTV

„Вместо да мислят разни бисери, най-добре Европейската комисия да уеднакви заплащането на извършените услуги към източноевропейски фирми и към западни фирми”, призовава Петър.

Все пак в пакета „Мобилност 1” шофьорите откриват и добри практики – например изискването за пауза в хотел. Николай обаче отбелязва, че няма изградени места за целта.

И в момента изискването за хотел в някои страни като Франция, например, съществува, но лесно се заобикаля – срещу 10-15 евро хотелите издават бележка, че си спал в обекта, докато всъщност си прекарал нощта в кабината.

Снимка: bTV

Шофьорите се надяват, че с отлагането на плана „Макрон” ще започне истински дебат, който да им донесе равни условия на труд и заплащане. Искат да отпадне връщането на 4 седмици на камиона в страната по регистрация, защото от подобни празни курсове само ще загубят.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement