Данните на повече от 380 хиляди клиенти на авиокомпанията „Бритиш Еъруейс” са откраднати,  пише британският ежедневник „Индипедънт”.

Превозвачът потвърди, че между 21 август и 5 септември т.г. личните и финансовите данни на около 380 000 разплащателни карти, принадлежащи на клиентите, направили резервации „бяха компрометирани".

Авиокомпанията добави, че е уведомила полицията, след като откраднатите данни, които не включват данни за пътуване или паспорти, са взети от сайта й и мобилното му приложение.

„Пробивът е спрян и сайтът ни работи нормално", се казва в изявление на авиокомпанията. Говорител заяви пред „Индипендънт”, че нарушението е установено, когато „трета страна забеляза необичайна дейност и информира за това".

„Бритиш Еъруейс” са предприели  „спешно разследване”  и призоваха засегнатите клиенти да се свържат с банките и да проверят кредитните си карти.

На авиокомпанията може да бъде наложена сериозна глоба от Службата на комисаря по информацията . Щетите по репутацията на компанията обаче могат да бъдат по-сериозни, пише „Индипендънт”.