Данните на повече от 380 хиляди клиенти на авиокомпанията „Бритиш Еъруейс” са откраднати, пише британският ежедневник „Индипедънт”.
Превозвачът потвърди, че между 21 август и 5 септември т.г. личните и финансовите данни на около 380 000 разплащателни карти, принадлежащи на клиентите, направили резервации „бяха компрометирани".
Авиокомпанията добави, че е уведомила полицията, след като откраднатите данни, които не включват данни за пътуване или паспорти, са взети от сайта й и мобилното му приложение.
„Пробивът е спрян и сайтът ни работи нормално", се казва в изявление на авиокомпанията. Говорител заяви пред „Индипендънт”, че нарушението е установено, когато „трета страна забеляза необичайна дейност и информира за това".
„Бритиш Еъруейс” са предприели „спешно разследване” и призоваха засегнатите клиенти да се свържат с банките и да проверят кредитните си карти.
На авиокомпанията може да бъде наложена сериозна глоба от Службата на комисаря по информацията . Щетите по репутацията на компанията обаче могат да бъдат по-сериозни, пише „Индипендънт”.