Тридневен траур, гняв и протести след влаковата катастрофа в Гърция. Броят на загиналите стана 46 души.
bTV разполага с кадри от момента на удара между двете композиции. На записа от камера за видеонаблюдение се виждат няколко фатални секунди, за това как пътническият влак се удря челно в товарния.
Двете композиции са се движили с 120 и 160 км/ч, казват разследващите.
Ударът е без спирачен път и толкова силен, че избухва пожар, който изпепелява първите четири вагона от композициите.
Второ денонощие пожарникари и доброволци търсят оцелели.
"Около 20 души са все още в неизвестност, но не знаем дали има и още хора под ламарините", каза спасителят от доброволния отряд към район Магнисия Никос Зигурис.
Търсенето не спира дори през нощта.
"Днес все още не сме намерили тела, защото сутринта възстановихме търсенето. Вчера късно намерихме едно тяло. Mислим, че е на единият машинист", каза Янис Ксантопулос.
Ние сме доброволчески отряд. Дойдохме от Солун с четири автомобила и сме общо 16 души.
Гръцката медия "Прототема" разпространи аудиозапис на последните секунди от разговора между машиниста на катастрофиралия влак и началника на гарата:
Машинист: Василий, тръгвам ли?
Началник на гарата: Тръгваш си, тръгваш.
Машинист: Готово, добър вечер.
Началник на гарата: Хайде, добър път!
Началник на гарата: Трябва ли да се върна?
Началник на станция - Не, не както е, защото 1564 следва.
Служител на жп гарата - Готово, добре, оставям го както е диагоналът.
Според ЖП експерти причината за тежкия инцидент не е само човешка грешка, но и лошата инфраструктура и ръчната сигнализация на железниците.
"Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е системна грешка. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като кадри, инфраструктура и дори като организация. Казано на железничарски системата е разградена", каза проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.
На гарата в Лариса хората оставят цветя и свещи в памет на загиналите студенти в смъртоносната катастрофа.
Десетки спешни медици вадят 40 души, заклещени в горящите влакове.
“Събрахме всички линейки от целия регион и пристигнаха 40 спешни автоколона и екипи от лекари. Около 40 от пострадалите успяхме да транспортираме до двете болниците в Лариса. Повече бяха с изгаряния, счупени крака и травми по главата”, каза президентът на Съюза на спешните медици и парамедиците Янис Гулас.
Двамата българи, които пострадаха в катастрофата, са добре и без сериозни наранявания, съобщи генералният ни консул в Солун Антон Марков.
"Българите са посетили само лечебно заведение. изписани са веднага. Нямат наранявания, на домашно лечение са. Доколкото разбирам се постоянно живеещи, но повече подробности не знаем", добави той.
Разследването за причините за катастрофата продължава.