След 80 години на хартия „Нюзуик” ще издаде последния си брой в САЩ на 31 декември, след което ще остане само в интернет.
Онлайн вариантът ще се казва „Нюзуик Глобал” и ще бъде международно списание, фокусирано върху „високо мобилната публика, която има мнение и иска да научава световните събития в сложния им контекст”. Достъпът до него ще бъде платен.
В съвместна декларация главният редактор Тина Браун и изпълнителният директор Баба Шети заявяват, че причина за промяната е твърде предизвикателната рекламна среда на печатните издания. Сега изданието ще се възползва от бързия растеж в използването на таблети и онлайн четци.
„Това решение не е свързано с качеството на марката и журналистиката, които са по-силни от всякога. То е заради предизвикателствата, които поставя икономиката в издателската и дистрибуторската сфера”, се казва в официалното съобщение.
Промяната ще доведе и до съкращения в редакционния и административния персонал, но все още не са ясни параметрите му.