Последни новини

От срещата на Г-20: Световните лидери призоваха американския мирен план за Украйна „да се доработи“

От срещата на Г-20: Световните лидери призоваха американския мирен план за Украйна „да се доработи“

Премиерът Росен Желязков подкрепи усилията на Доналд Тръмп за мир в Украйна

Премиерът Росен Желязков подкрепи усилията на Доналд Тръмп за мир в Украйна

Украйна и САЩ ще преговарят в Швейцария за прекратяване на войната

25 души са хоспитализирани в Истанбул заради предполагаемо хранително отравяне

Европейският тест на Грузия: Една година от антиправителствените протести

Два изтребителя са вдигнати в Румъния заради атаки с дронове в Украйна

Борба за ресурси и стратегически позиции в „забравената война“ в Африка

Бури и наводнения в Гърция нанесоха значителни щети и свлачища (ВИДЕО)

28-те точки на Тръмп - повече бизнес план на Америка, отколкото мирен план за Украйна, смятат украинците

Трагедията в дискотеката в Кочани: Според обвинителния акт пиротехниката е купена от България

Не работи единственият функциониращ радар за следене на самолети в Северна Македония

При такива условия ръководителите на полети трябва да прилагат процедурен вместо радарен контрол

Снимка: iStock

Йовица Пауноски Йовица Пауноски

Публикувано в  06:55 ч. 22.09.2025 г.

Въздушният трафик над македонското небе е изправен пред сериозни предизвикателства заради ограничения в радарното покритие. Извън строя е радарът, разположен в близост до Куманово, и сега под 9 500 фута (2 900 метра) няма радарно покритие, съобщава кореспондентът на bTV от Скопие.

Това значително намалява капацитета за наблюдение на самолетите и увеличава необходимостта от резервни процедури. В момента диспечерите трябва да кацат самолетите един по един на международното летище „Скопие“.

„В момента няма никакво въздействие върху безопасността на въздушния трафик на летище Скопие. Единствената промяна е регулирането на броя на самолетите, които могат да бъдат обслужени за 1 час. Тези регулации ще останат в сила до отстраняване на повредата на радарната глава. М-НАВ извънредно ангажира своите специалисти с цел по-бързо връщане на радарната глава Alenia – Бански рид в експлоатация“, заяви председателят на Управителния съвет на Македонска навигация Владимир Ристески.

При такива условия ръководителите на полети трябва да прилагат процедурен вместо радарен контрол, което означава по-големи времеви и пространствени интервали между самолетите. Това неизбежно ще доведе до задържания и закъснения на пристигащите и заминаващите самолети на летище Скопие. 



Ръководителите на полети това лято заплашиха със стачка, ако не бъде инсталирано ново оборудване, предупреждавайки, че не само старият радар, но и софтуерът и останалата техника ще започнат да отказват.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

 

 

Най-четени
Най-нови