Последни новини

Доналд Тръмп заплаши Нигерия с военна интервенция на САЩ заради убийства на християни

Доналд Тръмп заплаши Нигерия с военна интервенция на САЩ заради убийства на християни

Взрив в медицинското училище на Харвард, експлозията е умишлена

Взрив в медицинското училище на Харвард, експлозията е умишлена

Зеленски нареди изготвянето на пакет от помощ през зимата за украинците

Изчезнал преди години мъж, обявен за починал, е открит жив в Пирин

При влизането на Хърватия в еврозоната - не всички банкомати са били заредени, плащанията работили забавено

Зелена светлина за Украйна за ракетите "Томахоук": Летят с 920 км/ч, следват релефа на терена - това ги "крие"

Видео показва как "Хамас" напада камион с помощи за Газа и потегля с него, след като извежда шофьора

специално

Лозан Кметски вече е под "домашен арест". Баща му: Той няма пари за цигари. Ако е в тая игра, е последна брънка

Битката за Покровск продължава: Русия твърди, че украинците са започнали да се предават

Протест срещу еврото блокира движението край Гурково, сблъсъци с жандармерията (СНИМКИ)

Не работи единственият функциониращ радар за следене на самолети в Северна Македония

При такива условия ръководителите на полети трябва да прилагат процедурен вместо радарен контрол

Снимка: iStock

Йовица Пауноски Йовица Пауноски

Публикувано в  06:55 ч. 22.09.2025 г.

Въздушният трафик над македонското небе е изправен пред сериозни предизвикателства заради ограничения в радарното покритие. Извън строя е радарът, разположен в близост до Куманово, и сега под 9 500 фута (2 900 метра) няма радарно покритие, съобщава кореспондентът на bTV от Скопие.

Това значително намалява капацитета за наблюдение на самолетите и увеличава необходимостта от резервни процедури. В момента диспечерите трябва да кацат самолетите един по един на международното летище „Скопие“.

„В момента няма никакво въздействие върху безопасността на въздушния трафик на летище Скопие. Единствената промяна е регулирането на броя на самолетите, които могат да бъдат обслужени за 1 час. Тези регулации ще останат в сила до отстраняване на повредата на радарната глава. М-НАВ извънредно ангажира своите специалисти с цел по-бързо връщане на радарната глава Alenia – Бански рид в експлоатация“, заяви председателят на Управителния съвет на Македонска навигация Владимир Ристески.

При такива условия ръководителите на полети трябва да прилагат процедурен вместо радарен контрол, което означава по-големи времеви и пространствени интервали между самолетите. Това неизбежно ще доведе до задържания и закъснения на пристигащите и заминаващите самолети на летище Скопие. 



Ръководителите на полети това лято заплашиха със стачка, ако не бъде инсталирано ново оборудване, предупреждавайки, че не само старият радар, но и софтуерът и останалата техника ще започнат да отказват.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

 

 

Най-четени
Най-нови