Хю Хефнър, създателят на еротичното списание „Плейбой”, почина от естествена смърт на 91 години в дома си, съобщиха от изданието. Той е бил заобиколен от семейството си.
American Icon and Playboy Founder, Hugh M. Hefner passed away today. He was 91. #RIPHef pic.twitter.com/tCLa2iNXa4
— Playboy (@Playboy) September 28, 2017
„Баща ми живя изключително въздействащ живот като медиен и културен пионер, както и като основен флагман на движенията за свобода на словото, граждански права и сексуална свобода. Той бе нагледната дефиниция на лайфстайла и философията, стоящи в сърцето на бранда „Плейбой”, една от най-разпознаваемите и харесвани марки в историята. Всички ние – съпругата му Кристъл, сестра ми Кристи, братята ми Дейвид и Марстън, както и служителите на Playboy Enterprises, прекланяме глава пред делото му”, коментира синът му Купър Хефнър, който е и творчески директор на компанията.
Хефнър създава „Плейбой” през 1953 г. и списанието бързо се превръща в най-известното еротично издание на пазара.
Първият брой на списанието е с Мерилин Монро на корицата, като Хефнър взима на заем 8000 долара, за да може да издаде първия брой. 1000 долара идват от майка му, вярваща християнка, която по-късно коментира, че не вярва в идеята, но вярва в сина си.
Списанието се превръща в хит още през първите седмици от появата му и са продадени повече от 50 хил. копия.
Успешната тактика на Хефнър да предлага качествени журналистически материали на сериозна тематика, комбинирани с фотосесии на голи жени, запълва голяма дупка на пазара за мъжки списания.
В един от броевете Хефнър публикува кратка история, в която се разказва за общество, в което хомосексуалните мъже са мнозинство и преследват хетеросексуалните заради предпочитанията им. Текстът предизвиква голяма дискусия в обществото и указва натиск върху изданието, но Хефнър заявява: След като това се смята за неправилно, значи и преследването на хомосексуалните е неправилно.
За следващите 20 години „Плейбой” доминира на пазара, като през 70-те години достига над 7 млн. броя. По това време на страниците на списанието се публикуват текстове на Сол Белоу, Артър Кларк, Норман Милър и Гор Видал.
Успехът на изданието води и до фотосесии на известни жени от шоубизнеса като Памела Андерсън, Джейн Мансфийлд, Бо Дерек, Ким Бейсинджър, Фера Фосет и Мадона.
През целия си живот Хефнър участва в различни кампании за защита на човешките права, на сексуалните свободи, правото на хората с различна сексуална ориентация да сключват брак.
Неговата „Плейбой” фондация” всяка година дарява големи суми пари на редица организации, включително и Демократичната партия в Щатите и за президентската кампания на Хилъри Клинтън.
„Аз съм като дете в магазин с бонбони. Мечтаех си за невъзможни неща и мечтите се оказаха по-големи от въображението ми. Аз съм най-щастливият човек на планетата”, коментира Хефнър в едно от многобройните си интервюта.