Германският автомобилен производител „Мерцедес-Бенц“ откри проблем в системата си за спешно повикване при катастрофа. Дефектът е във функцията eCall, която известява за инцидент спешните служби и ги насочва към местопроизшествието. Заради грешката обаче може да бъде изпратена грешната локация на автомобила.
Проблемът засяга близо 1,3 млн. автомобила в Съединените щати. От компанията потвърдиха, че подготвят решение и за потребители в други страни, пише Би Би Си. Заради това, че грешката е в софтуера най-вероятно тя ще бъде поправена чрез обновяване на автомобилните системи, чрез изтегляне от интернет.
Ако собствениците обаче изпитват затруднения, ще могат да закарат автомобилите си до оторизиран сервиз. Грешката във функцията е открита при повече от 200 модела и варианта на автомобили, произведени между 2016 г. и 2021 г.
През 2015 г. Европейският парламент гласува eCall услугата да стане задължителна за автомобили, произведени и продавани в ЕС след 31 март 2018 г. По изчисления на Еврокомисията поставяне на подобно устройство ще струва на производителите допълнителни 100 евро.
В САЩ доказателства за грешка в системата са намерени след случай на грешно местонахождение през 2019 г. именно в Европа.