Срещата на българския премиер Бойко Борисов с американския президент Барак Обама не е успяла да провокира особено медийния интерес в САЩ, обобщава кореспондентът на Дойче веле във Вашингтон Соня Каникова.

Няколко вестника - "Вашингтон пост", "Сиатъл таймс", "USA Today", отделят място за кратки публикации преди и след разговора, в които се повтаря информацията от сайта на Белия дом.

В България обаче новината предизвика интерес още в зародиш – когато бе съобщено, че такава среща ще се състои. Посещението на премиера бе водещ акцент почти във всички медии в продължение на няколко дни.

В липсата на интерес в САЩ няма изненада, коментира кореспондентът, тъй като за България в САЩ се споменава рядко. Политическите връзки и сътрудничеството между двете страни не са нещо, което типично интересува читателите и слушателите на американските медии. Страна като България може да стане интересна за медиите, само ако по някаква причина стане модна, или ако в нея се случат извънредни събития.

Повечето американци не са чували много за България – или изобщо. "Тези, които са чували, често знаят неща като това, че имаме супер хакери, от които трябва да се пазят. Но ако питате къде извън интернет се намират тези хакери, връзка с географска България няма да получите.

Не е приятно това, но съм срещала американци, които мислят, че България е име на ресторант някъде из етнически разнообразния Ню Йорк. Малцината, които знаят за България, които се интересуват от България, не разчитат за информацията си на медиите”, казва Каникова.