Магистралите, построени в Румъния на равнинен терен, са три пъти по-скъпи от тези в България. А разликата между минималните и максималните разходи при тази форма на релефа е по-голяма отколкото в Полша и България, се посочва в съобщение на Съвета по конкуренция, цитирано от Медиафакс.
Съветът посочва, че в рамките на извършения анализ е установена значителна вариация на средните цени за километър магистрала. Например в равнинната зона в Румъния цените варират в интервала 2,68 милиона евро и 11,61 милиона евро, в България са между 2 милиона евро и 2,8 милиона евро, а в Полша - в интервала 4,6 милиона евро и 12,4 милиона евро, отбелязва съветът, позовавайки се на заключенията на проучване на пазара на пътното и магистрално строителство в Румъния.
В Румъния вариацията на средната цена за километър магистрала, изграден при една и съща форма на релефа, е 45,8 процента, докато в Полша е 36,4 процента, а в България - 14,2 процента, според цитирания източник.
Според данни, предоставени от Националната компания "Магистрали и национални пътища", в Румъния средната цена на километър магистрала в равнинна зона е 23,3 милиона леи (еврото се разменя за 4,43 леи), а в хълмист район - 20,8 милиона леи, като и двете са над стандартното ниво на разходите.
В сравнение с България средната цена на километър магистрала в равнинна зона в Румъния е близо три пъти по-висока, отбелязва още цитираният източник.