Колко секси може да бъде представен образът на Исус Христос? Официален плакат за Страстната седмица в Севиля предизвика широки дискусии в Испания. Някои критици дори откриват послания за гей парад. Художникът, който стои зад него, не разбира предизвиканите реакции.

Плакатът е поръчан от Съвета на братствата в Севиля. Художникът Салустиано Гарсия защитава своя атлетичен Исус и казва, че е искал да остави послание за духовност, любов и уважение. Той представя „възкръсналия Христос“.

Гарсия реагира емоционално на критиките, като отговори, че всеки, който вижда сексуален мотив в плаката, е „болен“ и има нужда от помощ.

Според него Христос е „млад и красив”. Млад - като метафора за чистота, и красив - защото красотата и добротата са едно и също нещо, посочва испанското издание „Ел Паис”.

„Не мога да разбера и да асимилирам този спор, нарисувах картината, изпълнен с уважение и бях изненадан от суматохата. Моят Христос е мой и е от XXI век“, обяснява художникът.

В платформата Change, която дава възможност за инициирането на петиции, обаче дори е регистрирано искане за незабавно изтегляне на плаката.

Според хората зад него образът на Исус по никакъв начин не се свързва с вярата, християнските ценности, традицията и религиозния плам на Севиля.

В социалните мрежи потребителите също заявяват, че виждат „феминизация“ и „хомосексуален характер“ в представения портрет.

Не всички реакции към работата на Салустиано Гарсия са отрицателни. Кметът на Севиля Хосе Луис Санс изразява възторг от делото на художника, съобщава католическото онлайн списание „Църква и живот“. Архиепископията на Севиля отказва да даде оценка, като посочва, че не носи отговорност за посланията на плаката.

Според Салустиано Гарсия „първоначалната изненада на жителите на Севиля от такъв неортодоксален плакат, който не отговаря на общоприетите стереотипи и колективно съзнание, е разбираема“, но той подчертава, че е вградил в плаката много елементи, характерни за Севиля.

„Не е важно какво толкова мислят хората за плаката, а какво той активира в тях, когато се свързват с образа на Исус“, коментира Исидоро Морено, антрополог в университета в Севиля.

„В Севиля, в света на братството, има много фундаменталистки сектор, който не е е съгласен с нищо друго освен с постоянното повтаряне на определени модели. Винаги, когато има нещо, което излиза от този модел, то изкача на преден план, защото общността смята, че трябва да защити познатите ценности. Плакатът не е неуважителен, но този сектор не толерира това, което се показва – отклоняване от традиционния модел“, казва още Исидоро Морено.

"Дискусиите в социалните мрежи говорят за непоносимостта към различното. Независимо от предисторията на произведението, от неговата духовност и красота, в мрежите се насажда само омраза, в мненията там няма аргументация“, посочва Розалба Мансинас-Чавес, заместник-декан по комуникация във Факултета по журналистика на университета в Севиля.