Дизелови автомобили масово залежават при германските автотърговци. Oбщите загуби от такива коли в страната са около 5 милиарда евро.
Автотърговците гледат с четири очи да се отърват от такива дизели. Акайгюн Хасан доскоро успяваше да продаде на печалба лизингови дизели от високите класове. Но забраните за дизели в някои германски градове и все по-строгите стандарти на ЕС за емисиите на вредни газове са на път да съсипят бизнеса му. Това важи включително и за онези модели, които отговарят на изискванията на Евро 6 за дизелови двигатели.
Дизеловите автомобили с изтекъл лизинг се трупат редом с останалите непродадени дизели в дворовете на автотърговците. Колите стремглаво губят стойност, а част от тях вече са просто непродаваеми.
Задръстен от такива непродаваеми дизели е и паркингът на автокъщата Вили Тидке в Хамбург, която наскоро обяви фалит. Загубите са чудовищни, казват представители на Съюза на автотърговците.
„Според нашите оценки при автотърговците залежават около 350 000 превозни средства, които отговарят на стандарта Евро 5. Общата им стойност надхвърля 5 милиарда евро. Досега тези коли залежават средно по 106 дни, а всеки от тези дни струва на автотърговците допълнителни 28 евро. Тоест тези разноски упражняват допълнителен натиск", каза Улрих Кьостер, Съюз на автотърговците.
Повечето от дизеловите автомобили със стандарт Евро 5 са само на по 2-3 години. Тоест прекалено нови са, за да бъдат окончателно бракувани. Обаче на пътя те могат да се върнат единствено, ако се преоборудват с нова система за филтриране. Но дори по този въпрос, за ефикасността на такова преоборудване, съществуват големи съмнения.