Баба Дейзи може да изглежда като мечтата на измамниците, готова да разговаря по телефона и да предаде банковите си данни. Единствените ѝ цел и причина за съществуване обаче са да губи времето на престъпниците и да усложнява живота им.
Измамниците във Великобритания се изправят пред неочаквано препятствие – изкуствения интелект „Дейзи“, създаден от Virgin Media O2, чиято единствена цел е да губи времето им и да осуетява опитите им за измама.
Разработена с помощта на популярния в YouTube борец срещу измамите Джим Браунинг, Дейзи комбинира различни модели на изкуствен интелект, които ѝ позволяват да слуша, отговаря и да води разговор в реално време, без нужда от човешка намеса.
Тя разговаря с измамниците по теми като плетене и семейни истории и може да ги държи на телефона до 40 минути, преди те да разберат, че няма да получат никаква финансова информация.
Virgin Media O2, която е осъществила кампанията „Избегни измамниците“, отчита, че всеки пети британец става обект на измамни обаждания всяка седмица.
Само за последната година компанията е блокирала съмнителни транзакции на стойност над 250 милиона паунда.
„Видяхме как измамниците използват заливат хората в Обединеното кралство с фалшиви обаждания. Дейзи е нашият отговор на тази епидемия,“ казва Мъри Макензи, директор „Измами“ във Virgin Media O2, пред британското издание Metro.
Ейми Харт е известна телевизионна личност, също се включва в кампанията, след като самата тя става жертва на измама, при която губи над 5,000 паунда само за няколко минути.
„Страшно е да видиш до какви трикове стигат измамниците,“ коментира Ейми и подкрепя създаването на Дейзи като превенция срещу измамите.
„Колкото и убедителен да звучи някой по телефона, не винаги можете да му се доверите. Дейзи е тук, за да ни напомни това,“ напомня Макензи.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK