Електрическите велосипеди са най-голямата новост по пътищата в Пхенян, пише Ройтерс.

Преди две години по улиците на севернокорейската столица, където движението е спокойно, почти не се виждаха такива колела. Тази седмица обаче електрическите велосипеди, китайско производство, се срещат често в града, който е домакин на първия конгрес на управляващата Корейска трудова партия от 36 години насам.

Движението в Пхенян е доста слабо натоварено по съвременните стандарти
Снимка: Reuters

Движените с педали колела все още преобладават в Пхенян, но през последната година електрическите велосипеди стават все по-разпространени, казват местни и чуждестранни жители на столицата.

Тази тенденция следва друго забелязващо се напоследък развитие в местното потребление: все повече хора използват светодиодни лампи и слънчеви панели, за да преодолеят проблема с хроничния недостиг на електричество в Северна Корея.

Електрически велосипед, произведен от китайска фирма, се продава в магазин в Пхенян за 2,62 млн. вона (около 330 долара). Въпреки че тази цена е доста над възможностите на обикновените севернокорейци, разрастващият се пазар на сивата икономика води до появата на все по-голяма потребителска класа, известна като "донджу" ("господари на парите").

Корейци чакат транспорт на нова спирка в Пхенян
Снимка: Reuters

Повечето жители на Пхенян продължават да се придвижват пеш или с препълнените автобуси.

Напоследък уличното движение става по-натоварено, а миналата година бяха открити първите велоалеи в града.