Китай изпревари Индия като най-голям потребителски пазар за злато, след като отчете скок на потреблението от 31 процента за миналата година, съобщи Световният съвет за златото, цитиран от ДПА.
Китайските потребители са купили 1066 тона златни продукти през 2013 г., докато индийците са купили 975 тона, което е растеж от 13 процента спрямо 2012 г., съобщи съветът, чиято централа е в Лондон.
Китай също така е най-големият производител на злато, като миналата година е произвел 428 тона според данни на правителството.
Въпреки повишението от 21 процента на световното потребителско търсене, общото търсене на злато е спаднало с 15 процента до 3756 тона, тъй като борсово търгуваните фондове са намалили нетно притежаваното злато с 881 тона, уточнява още организацията.
„Въпреки че търсенето се прехвърля от Запад на Изток нарастващото търсене на златни кюлчета, монети и бижута е световно явление”, отбеляза директорът на инвестиционната програма на съвета Маркъс Граб.
Обикновено търсенето на злато и други ценни метали се засилва в моменти на икономическа несигурност.
Снимка:
Getty Images/Guliver Photos