Въпреки нарастващия брой алтернативи на месото, запълващи рафтовете на супермаркетите, представители на германските месари заявиха пред ДПА, че пазарът се развива добре.

Консумацията на месо в Германия е останала стабилна за последните три години на равнище около 30 килограма на човек, сочи годишен доклад на Федерацията на германската месопроизводствена индустрия (BVDF).

Проучване на Конфедерацията на германската хранителна промишленост (BVE) пък е установило, че огромно мнозинство от германците - 92 процента - не са яли месни алтернативи изобщо през 2014 година, или са го правили по-малко от веднъж на месец.

Близо 11 милиона германци са похарчили средно по около 19 евро за заместили на месо за цялата година или общо 213 милиона евро, а пазарът на месо се оценява на 18 милиарда евро.

Някои месопроизводители решиха да се възползват от тенденцията, като например Рюгенвалдер Мюле (Ruegenwalder Muehle), който сега предлага сесия безмесни наденички. Според Годо Рьобен, мениджър по развитие и маркетинг в компанията, още тази есен вегетарианските продукти ще възлизат над 30 процента от продажбите.