Три от най-големите туристически агенции в Германия се обединиха с цел да помогнат на колегите си в Гърция. За да се спаси от затъване важният за икономиката на южната ни съседка туристически сектор, TUI, Tomas Cook и Rewe Touristik, започнаха кампания за привличане на туристи в Гърция, която тече под мотото "Сред истински приятели има значение доверието".

Според германските туроператори има нужда да се подобри представата за Гърция на германския пазар и да се привлекат повече туристи с евтини пакети за това лято в южната европейска държава, която в момента се бори с безпрецедентна дългова криза.

Всъщност туроператорите в цяла Западна европа са разтревожени и за собствения си бизнес през летния сезон, тъй като голяма част от почивките на техни клиенти бяха с дестинация Гърция, Тази година обаче резервациите до март за тази държава са по-малко с 30 на сто в сравнение с миналата година. Затова, с цел да не загубят клиенти, германските агенции са започнали да правят отстъпки в предлаганите от тях туристически пакети, които достигат до 30 на сто за о-в Крит и Халкидическия полуостров и до 28 на сто за островите Родос, Кос и Корфу.

Според германски представители от бранша, цитирани в гръцки медии, враждебните изяви срещу Германия в Гърция, като например, изгарянето на германското знаме и снимката на канцлера Ангела Меркел в нацистка униформа, будят загриженост сред германските туристи. Много от тях смятат, че са нежелани в южната ни съседка.

От своя страна туроператорите в Гърция уверяват, че германските туристи не бива да се страхуват и са добре дошли на почивка. Местните агенции се надяват, че както миналата, така и тази туристическа година ще завърши положително за тях.