Германия отчете най-резкият спад в потреблението на бира от близо 20 години през първата половина на текущата година, предаде БТА, цитирайки данни на германския вестник „Ди Велт”.

Местните пивовари са продали през първите шест месеца на 2013 г. близо 2 милиона хектолитра бира по-малко спрямо същия период на миналата година. Това се равнява на 20 милиона каси бира по-малко или спад от 5%.

„Положението едва ли може да бъде по-лошо. Загубите, които секторът понесе през първото полугодие вече, не могат да бъдат компенсирани,” коментира Михаел Хубер, ръководител на една от най-големите частни пивоварни в Германия.

Сред основните фактори за безрадостната статистика е влажната и студена пролет. Все по-голямо влияние върху продажбите на бира оказват също така демографската ситуация и вкусовете на младите германци.

През 1992 г. в Германия бяха продадени около 120 милиона хектолитра бира. Оттогава показателят непрекъснато се понижава, като миналата година се е равнявал на 96,5 млн. хектолитра бира и се очаква низходящата тенденция да продължи.