Франция глоби Google със 150 милиона евро за злоупотреба с господстващото си положение на пазара за реклама, свързана с търсене в мрежата, съобщи „Ройтерс”.

В първото по рода си санкциониране на американския гигант Френският орган за наблюдение на конкуренцията също така нареди на Google да „изясни правилата за работа на своята рекламна платформа Google Ads и процедурите за спиране на акаунтите“ на определени рекламодатели.

„Доминирането на Google в онлайн рекламния бизнес е „изключително“, като американската компания има пазарен дял от около 90% в тази област, заяви Изабел де Силва, ръководител на френския орган по конкуренция.

Google заяви, че ще обжалва глобата.

Този ход е третото най-голямо наказание, което някога е било присъждано за злоупотреба с цел надмощие на пазара, обясни още тя, цитирана от АФП.

Де Силва каза още, че властите нямат спор с Google за установяване на правила за достъп до рекламните услуги, базирани на търсене, но "тези правила трябва да са ясни". На Google не може да бъде позволено да прилага правила по "неправилен начин", добави тя. 

Несигурността относно рамката на правилата за рекламодателите "може да е обезкуражила развитието на иновативни сайтове", заяви органът по конкуренцията.

Google има два месеца да представи подробно предложение за мерки и процедури, които възнамерява да приложи, за да приведе практиките си в съответствие.