Автомобилният производител Форд е повишил обема на своите продажби със 7% в сравнение с миналата година, предава Ройтерс.
За втора поредна година компанията успява да пласира над 2 млн. автомобила на пазара. Точната цифра за 2012 г. е 2,2 милиона коли с марката Форд, продадени на територията само на САЩ.
Наред с възходите се нареждат и определени трудности. Производителите признават, че компанията губи пазарен дял, тъй като се опитва да се справи с потребителското търсене.
Планираният скок в продажбите на Форд обаче изостава от прогнозите на анализаторите, които очакват печалбите на компанията в сектора да достигнат 13 % за 2012 г.
За трета поредна година се наблюдава възход в автомобилната промишленост след дълбоката рецесия, която обрече съперниците на Форд – Дженерал Моторс и Крайслер, на несъстоятелност през 2009 г.