Социалните медии причиняват проблеми в работата, и то без намесата на шефа. Всъщност другите работници дразнят колегите си чрез ползването на социални медии, а това пречи на продуктивността, пише онлайн изданието Business News Daily.
Според проучване на американската компания Kelly Services повече от половината от работниците смятат, че социалните медии влияят негативно върху продуктивността на работното място. 57% пък смятат, че смесването на личните и професионалните контакти през социалните мрежи могат да причинят проблеми.
Проучването разкрива още, че все по-голям брой работещи чувстват, че няма нищо лошо в това да запълват част от времето си през деня с Фейсбук. 14% от хората на възраст между 16 и 30 години вярват, че е приемливо да се ползва социална мрежа за лична употреба на работното място. Процентът при 30-45-годишните е 13, а при тези между 45 и 65 – 10%.
Въпреки спада в продуктивността само на 2% от работниците им е било забранено да ползват социални мрежи, докато са на работа.
Проучването сочи още, че много работещи ползват личните си профили, за да говорят за бизнеса на компанията си. Приблизително 15% от тях смятат, че няма нищо нередно в това да споделят мнения за работата си в социалните мрежи с приятели и колеги.
„Истината е, че разпространението на социалните мрежи на работното място се случва по-бързо, отколкото се създават правила, готови да го контролират”, казва Стив Армстронг, вицепрезидент и генерален мениджър на Kelly Services. „Докато много работници бързо виждат ползите, работодателите и мениджърите все още се борят с множество сложни въпроси, касаещи лични данни, наблюдение и достъп до секретна информация.”