Администраторите на Фейсбук се проявиха като пазители на етичните норми в интернет. Сайтът изтри снимка, на която е изобразена жена, дигитално разполовена на две. Фокусът на кадъра е центриран върху задните части и гърдите на дамата, пише „Хъфингтън пост”.

През октомври мъжкото австралийско списание „Зуу Уйкли” публикува в социалната мрежа снимка на жена по бански, чийто торс е разрязан на две. Под формата на анкета, озаглавена „Ляво или дясно?”, читателите са запитани коя част от тялото им допада повече и защо.

Коментарите обаче се оказаха крайно сексистки. Сайтът „Бъзфийд” дори селектира най-показателните:

„Дясната част, защото две дупки са по-добре от една” или „Лявата, защото все пак може да ми направи сандвич”.

Последвала е жалба в австралийската рекламна агенция, в която се обвиняват издателите на списанието заради тяхната страница във Фейсбук, в която пише:

„Изображението притежава смущаващ характер. Подобна публикация, в която жена е разрязана на две, е обидна и крайно сексистка. Оскърбителните коментари на страницата, показани с рекламна цел, също не трябва да се позволяват. И снимката, и въпросите, зададени под нея, са унизителни и неприемливи за женското съсловие”.

Редакцията на „Зуу Уйкли” отговорила, че читателите на списанието го избират именно заради неговия неангажиращ характер. Съдържанието не изисквало твърде дълбока мисъл.

„За да описват Фейсбук страницата на „Зуу Уйкли” като „маркетингова комуникация”, явно не се разбира естеството на съвременните медии и начинът, по който те използват социалната мрежа, за да се привлече аудитория”, добавят от издателството.

Австралийската рекламна агенция обяви, че списанието е нарушило техния стандартен кодекс и уважават подадените оплаквания. Снимката е премахната от Фейсбук, защото е била твърде „унизителна”.