Социалната мрежа Фейсбук развива технология, която ще разреши на деца под 13 години да ползват социалната мрежа под родителски надзор, съобщава „Уолстрийт джърнъл”.

Тестваните механизми включват свързването на потребителските профили на децата към тези на родителите им. Така майките и бащите ще могат да контролират с кого се „сприятеляват” децата им и какви приложения ползват, казват изпълнителни директори на компанията. Освен това родителите ще могат да плащат за Фейсбук игрите, които децата им ползват.

В момента социалната мрежа е забранена територия за деца, ненавършили 13. Но много малчугани посочват невярна дата на раждане, за да могат да се регистрират.

Разработването на технологията идва в момент на разгорещени дебати относно защитата на личните данни, която социалната мрежа предоставя. Изправяйки се пред риск за репутацията си и спазването на закона, компанията трудно може да намери по-добър вариант, освен да легализира присъствието на малки деца, които така или иначе вече ползват сайта, казват наблюдатели.

„От последните доклади става ясно колко е трудно да се прилагат ограничения за възрастта в интернет, особено когато родителите искат децата им да използват онлайн съдържание и услуги”, казват от Фейсбук като отговор на въпросите относно новата технология и допълват, че искат да помогнат на родителите да предпазят децата си в развиващата се онлайн среда.

Компанията обаче често разработва технологии, които така и не виждат бял свят, затова не е ясно дали тази разработка ще бъде въведена.

Натискът върху Фейсбук да предотврати представянето на невярна информация от страна на децата съществува откакто започнаха да се правят проучвания колко малчугани под легалната възраст има в сайта. Някои изследвания показват, че миналата година 7,5 млн. деца под 13 са ползвали сайта, като 5 милиона от тях нямат и 10 години. Случаите на киберхулиганство също допринасят за важността на проблема. Потребителите на Фейсбук в световен мащаб наброяват 900 милиона.

Проучване, спонсорирано от „Майкрософт Рисърч”, сочи, че 36% от родителите са били наясно, че децата им са се присъединили към Фейсбук преди да навършат 13, а голяма част дори са помогнали на отрочетата си при регистрацията.

Компанията няма да разработва отделна страница за деца, а ще развива системи за родителски контрол, които ще позволят на малките потребители да ползват традиционния сайт.

Противници на идеята обаче твърдят, че Фейсбук всъщност трябва да насочи усилията си към това да обясни на децата и родителите, че социалната мрежа не е подходяща за лица под 13 години.

„Нямаме достатъчно научни и обществени изследвания, за да оценим потенциалните предимства и недостатъци, които платформите на социалните медии предлагат на тийнейджърите”, казва Джеймс Щайер, изпълнителен директор на " Common Sense Media”, американско сдружение за защита на децата.