Продажбите на нови коли в Европейския съюз през април са намалели с 6,9 на сто на годишна база, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (АСЕА).

Общо 1,018 милиона нови автомобила са били продадени в ЕС, като разликите между отделните страни са големи.

Единствените големи европейски пазари, отчели растеж за една година, са Великобритания (+3,3%) и Германия (+2,9%).

Френският автомобилен пазар се е свил с 1,9% през април, което все пак е по-добре от март, когато продажбите се сринаха с цели 23,2%.

През април по-голям е бил спадът на продажбите на нови коли в Италия (-18 процента) и Испания (-21,7 на сто).

Но най-засегнатите от кризата страни отчитат и най-голямо понижение на продажбите: Гърция (-56,7 на сто) и Португалия (-41,7 процента).

Това е седмият пореден месец на спад на продажбите на автомобили в ЕС.

През първите четири месеца на 2012 година спадът е бил 7,5 на сто спрямо същия период на миналата година, уточнява асоциацията.

Най-големият европейски автомобилостроител, германският Volkswagen отчита спад от 5,8%.

Другите две големи германски автомобилни компании, Daimler и BMW, все пак отчитат растеж на продажбите съответно с 0,1 на сто и 2,6 на сто.

След трудния за френските производители месец март, тенденциите през април са разнопосочни: PSA Peugeot Citroen, вторият производител в Европа, е увеличил продажбите си с 0,2 процента, а Renault отчита спад на продажбите с 15,1 на сто.

Италианският Fiat е свил продажбите си с 11,5% .

Спадът на продажбите при американския автомобилостроител Ford е 8,6%, а при General Motors) - 10,9%.

Японските Toyota и Mitsubishi са свили продажбите си съответно с 14,4% и 37,6%, докато Honda отчита увеличение от 2,4 процента.

Корейската автомобилостроителна компания Kia е продалапрез април 19,1 процента повече коли.

Производителят на луксозни коли Jaguar Land Rover, контролиран от индийския Tata Motors, още веднъж е успял да отчете най-голямо увеличение през месеца с +29,3 процента.