Американският технологичен гигант „Епъл“ обяви, че до 2030 г. ще превърне бизнеса и производството си изцяло във въглеродно неутрални. Компанията обяви, че по този начин всичките ѝ устройства ще са имали „нулево въздействие върху климата“ в момента на продажбата им.

За Би Би Си от „Епъл“ са коментирали, че всяка друга компания, която иска да стане доставчик на техните продукти, ще трябва да се ангажира да бъде 100% „зелена“.

Решението на компанията идва след обещанията на други в бизнеса. „Майкрософт“ заяви, че до 2030 г. ще е въглеродно негативна, а до 2050 г. – ще е премахнала толкова въглерод, колкото е изпуснала в атмосферата от своето основаване през 1975 г.

Какво предлага „Епъл“?

Компанията е създала „карта“ на стъпките, които ще следва, за да постигне обещаната цел.

Освен това се създава и т.нар. Impact Accelerator, чрез който ще се инвестира в бизнеси, които са собственост на малцинствени групи и в общества, които са в опасни райони на Земята. Това е част от наскоро обявената Инициатива за расово равенство и справедливост – компанията е категорична, че расовата несправедливост и климатичните промени вървят ръка за ръка.

Ето и част от идеите и иновациите:

  • Край на въглеродните емисии

„Епъл“ ще продължи да развива използването на нисковъглеродни и рециклирани материали в продуктите си, ще инвестира в иновации за рециклиране и ще създава максимално енергийно ефективни устройства.

  • Нови идеи за енергийно спестяване

Компанията ще търси нови начини да намали максимално използването на енергия в корпоративната си част и ще помогне на производствените линии да направят същото. „Епъл“ ще си партнира със Зеления фонд на САЩ и Китай. Чрез него ще бъдат инвестирани 100 млн. долара за енергийно ефективни проекти за доставчиците на „Епъл“.

Също така през 2019 г. чрез инвестиции в зелена енергия компанията намали 1/5 от потреблението си и спести 27 млн. долара.

  • Възобновяема енергия

„Епъл“ ще продължи да използва зелена енергия в 100% за операциите си. Освен това има споразумения с над 70 доставчика да също да използват 100% възобновяеми източници. Когато целта бъде постигната, ще бъдат избегнати около 14,3 млн. метрични тона въглерод да навлязат в атмосферата годишно – еквивалент на това 3 млн. автомобила да не се използват.

  • Иновации в процесите и материалите

Технологичният гигант подкрепя изграждането на първия процес за топене на алуминий с нулеви въглеродни емисии, като си партнира с двама от доставчиците си на суровината. Чрез подобни колаборации „Епъл“ е намалила емисиите на флуорирани газове с 242 000 метрични тона през 2019. Това е значимо постижение, защото този вид парникови газове имат 23 000 пъти по-голям ефект върху глобалното затопляне от въглеродния диоксид и са вторичен продукт на производството на електроника.

  • Премахване на въглерода

„Епъл“ обяви и първия по рода си фонд, чрез който да финансира възстановяването и защитаването на гори и естествени екосистеми по света. Един от проектите, осъществен в партньорство с Conservation International, от който компанията черпи опит е облагородяването на мангровите гори в Колумбия. Подобен тип екосистеми не само защитават бреговете и поминъка на близките селища, но и абсорбират до 10 пъти повече въглерод от горите на сушата.

Правителства, бизнеси, неправителствени организации и клиенти по света са включени в инициативата на компанията да допринесе за защитата на природата и климата, за което ключов фактор е преминаването към по-чиста енергия.