Европейската комисия глоби шведския производител на камиони „Скания” с 880 млн. евро заради картелно споразумение, в което са участвали още пет големи компании от бранша.

Другите пет – МАН, „Даймлер”, „Волво”, „Ивеко” и ДАФ, бяха глобени с общо 2,9 млрд. евро през 2016 г., но тогава „Скандия” беше изключена от разследването, на което отказа да сътрудничи.

Според ЕК картелът е действал 14 години. Шестте компании произвеждат 90% от средноголемите и тежките камиони, продавани в Европа.

Две от компаниите – МАН и „Скания” са собственост на „Фолксваген груп”, която беше разтърсена от друг огромен скандал преди години – свързан с фалшиви показания на дизеловите автомобили при проверка на емисиите изгорели газове. Т.нар. „Дизелгейт” костваше на „Фолксваген” милиарди долари и сериозен удар по реномето на марката.  

От шестте компании, уличени в картел сега, само МАН се отървава без глоба, тъй като разследването започна по негов сигнал, а останалите компании получиха по 10% намаление на санкциите си, тъй като са сътрудничили на разследването.

Глобата на „Скания” е втората по големина, след тази на „Даймлер”, който беше глобен с 1,01 млрд. евро.

„Скания” обаче отрича да е направила нещо нередно и тъй като не се съгласи да уреди случая като останалите, ще може да го обжалва в съда.