Двама работници от поддръжката загинаха през втория ден от стачката, която парализира железопътната система в района на залива Сан Франциско, превозваща около 400 000 пътници дневно, предаде Ройтерс.

Служител на компанията "Бей Ериа Рапид Транзит" (Bay Area Rapid Transit) и подизпълнител проверявали изправността на жп линията близо до гарата в предградието Уолнът Крийк, когато били блъснати от влак на БАРТ, движещ се с автоматично управление.

Стачката започна в петък, след като се провалиха преговорите между профсъюзите и управата за нов трудов договор. Акцията е втората за тази година, след тази през юли, когато според властите на щата Калифорния компанията е причинила загуби от 73 до 100 милиона долара поради пропуснати ползи за пътниците.

Според последното предложение, оповестено публично, БАРТ предложила 12 процента повишение за срок от четири години на работниците, които според ръководството печели средно 79 000 долара годишно плюс бонусите. Профсъюзите твърдят, че средната работна заплата е 64 000 долара. Те оправдават исканията за по-високо заплащане и с факта, че Сан Франциско е сред 10-те най-скъпи американски градове.

След преговорите, продължили през цялата минала седмица, те обявиха, че двете страни са постигнали принципно споразумение за заплащането, но не могат да се споразумеят за новите работни правила, които според тях компанията предложила в последния момент.

От БАРТ отрекоха, като заявиха, че правилата се обсъждат от шест месеца и са жизнено важни за работата. "Използването на компютри вместо ръчното записване и предаване на информацията е от ключово значение в ерата на технологиите", заяви компанията. Новите правила предвиждали също промени в графика на смените същия ден и премахване на стари практики като реинтегриране на пострадал работник.

След юлската стачка губернаторът на щата Джери Браун издейства съдебна заповед, забраняваща нова стачка през следващите 60 дни, но срокът й изтече. Той възнамерява да свика извънредна сесия на законодателния орган, за да вземе мерки за облекчаване на движението. Сан Франциско е третата градска зона с най-големи автомобилни задръствания в страната след Лос Анджелис и Хонолулу.