Вторият по големина град в Гърция, Солун, ще открие новия си метрополитен след дългогодишно чакане. Археологически открития, направени по време на строителството, забавяха проекта в продължение на две десетилетия.

9,6-километровата встъпителна първа линия ще бъде официално открита на 30 ноември, използвайки влакове без машинисти и врати на платформата.

„Този проект предлага забележително съчетание на древното и модерното, като интегрира археологическото наследство с инфраструктурата на метрото“, заяви министърът на транспорта и инфраструктурата Христос Стайкурас пред репортери по време на обиколка на метрото.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Строежът започва сериозно през 2003 г. и открива съкровищница от антики в огромни изкопи под гъсто населения град с милион жители.

Прокарването на тунелите следва древните търговски пътища през центъра на пристанищния град, който е бил обитаван от древни времена.

Разкрити са пътна артерия от римската епоха, древногръцки погребения, водопроводни и дренажни системи, мозайки и надписи, както и десетки хиляди артефакти от векове, включително през византийското и османското владичество.

За да се запазят древните открития, се наложило тунелите да бъдат пробити на по-голяма дълбочина от първоначално планираната, което довело до допълнителни разходи и забавяния.

Ключови части от намереното са изложени по протежение на подземната мрежа от 13 станции, включително участък от облицованата с мрамор римска улица на централната станция Венизелу.

„Проектът се сблъска със значителни закъснения и много предизвикателства, включително над 300 000 археологически находки, много от които сега са изложени на различни станции по главната линия“, каза Стайкурас.

Метрото в Солун е замислено преди повече от век и завършването му е посрещнато с тихо учудване от жителите, които години наред използваха проекта като повод за бюрократични забавяния и неизпълнени обещания.

Правителствени служители заявиха, че стойността на метрото досега е достигнала 3 милиарда евро (3,1 милиарда долара) за завършената първа линия на метрото и по-голямата част от втората линия, която в момента се изгражда и трябва да бъде завършена след една година.

Строителният консорциум е съставен от гръцката Aktor, италианската Webuild и японската Hitachi Rail.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK