Последни новини

Люпчо Георгиевски: Живеем в страна, която мачка, гони и съди българите

Люпчо Георгиевски: Живеем в страна, която мачка, гони и съди българите

Стоянович: Добре, че няма война. Щяхме да кажем: „Спрете я, дорде намерим леопарда. После ще продължим“

Стоянович: Добре, че няма война. Щяхме да кажем: „Спрете я, дорде намерим леопарда. После ще продължим“

Кметът на Русе: От 3 г. наблюдаваме затворения хоспис в Русенско, след като възрастен мъж избяга

Майката на Явор: Търсел е помощ. Защо блъскаха главата му? Имаме много въпроси за този нечовешки случай

Тежък инцидент в Пловдив: Шофьор помете пешеходци на спирка на градския транспорт (СНИМКИ)

„Продължаваме промяната“ се събира на Национален съвет след оставката на Кирил Петков

Земетресение с магнитуд 3,7 е регистрирано в Северна Македония

Запознайте се с Адел: Митничарското куче, което надушва наркотици, пари и взривни вещества

Ивайло Вълчев: РСМ привлече унгарските евродепутати, унищожиха поправките ни

Три поколения майстори: Дядо, баща и син пазят вековния занаят на дърворезбарството

Диспечери са предупредили хеликоптера на американската армия преди катастрофата във Вашингтон

Самолетът е щял да има право на път, ако е имал разрешение за кацане, казва пилот и експерт по авиация

Снимка: iStock

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  15:32 ч. 30.01.2025 г.

Диспечерите на въздушното движение са предупредили хеликоптера на американската армия, че е на път да се сблъска с пътнически самолет, като аудиозаписът от смъртоносния инцидент завършва със звучно въздишане на хората в контролната зала, съобщи БГНЕС, позовавайки се на АФП.

При смъртоносния сблъсък във въздуха на 29 януари вечерта хеликоптерът се удря в самолета Bombardier, управляван от дъщерна компания на American Airlines, докато той се приближава за кацане на национално летище „Рейгън“, предаде АФП.

След взрив на „огнено кълбо“ двете машини се изстрелват в ледената река Потомак.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Пат 2-5 виждате ли CRJ?“, попита диспечерът, използвайки повиквателния знак на хеликоптера „Блек Хоук“, дали вижда самолета.

„Пат 2-5, минете зад CRJ“, поиска диспечерът. 

След това миг по-късно се чуха задъхани гласове, като един от гласовете попита: „Кула, видяхте ли това?“.

„Просто видях огнено кълбо и после то просто изчезна. Не видях нищо, след като се удариха в реката. Но това бяха CRJ и хеликоптер, които се удариха“, каза друг ръководител на полети след катастрофата.

През нощта на 30 януари бяха проведени масирани операции за оказване на първа помощ, въпреки че изгледите за намиране на оцелели изглеждаха мрачни.

Местните медии съобщиха, че повече от 30 тела са извадени от тъмните, мътни води, където температурата е била достатъчно ниска, за да предизвика хипотермия в рамките на 30 минути, според експерти.

Самолетът е щял да има право на път, ако е имал разрешение за кацане, казва Кайл Бейли, пилот и експерт по авиация, пред Fox News.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

 

 

Най-четени
Най-нови