Последни новини

Шефът на АПИ: Ако с оставката ми ще спрат да загиват деца, я подавам веднага, но мисля, че това няма да се случи

Шефът на АПИ: Ако с оставката ми ще спрат да загиват деца, я подавам веднага, но мисля, че това няма да се случи

Румен Радев за катастрофата със Сияна: Безхаберие, породено от безнаказаност

Румен Радев за катастрофата със Сияна: Безхаберие, породено от безнаказаност

МЗ: Канал във Вайбър ще информира за ваксините

"Фолксваген" и "Порше" подготвят прехода към военната индустрия. Как реагират "Фиат", "Пежо", "Ситроен"?

Илон Мъск е загубил 30 млрд. долара заради митата на Доналд Тръмп

С помощта на „Бригада нов дом“: Майка създаде център за деца със специални потребности

Продължават преговорите в САЩ за редкоземните елементи на Украйна

Атомната централа „Хартълпул“ е в режим на засилено наблюдение след открити „области за подобрение“

Тежък сняг повали дървета и клони в Пловдив, автомобили пострадаха (СНИМКИ)

Космическите сили на САЩ инвестират 13,7 млрд. долара в следващо поколение ракети-носители

Диспечери са предупредили хеликоптера на американската армия преди катастрофата във Вашингтон

Самолетът е щял да има право на път, ако е имал разрешение за кацане, казва пилот и експерт по авиация

Снимка: iStock

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  15:32 ч. 30.01.2025 г.

Диспечерите на въздушното движение са предупредили хеликоптера на американската армия, че е на път да се сблъска с пътнически самолет, като аудиозаписът от смъртоносния инцидент завършва със звучно въздишане на хората в контролната зала, съобщи БГНЕС, позовавайки се на АФП.

При смъртоносния сблъсък във въздуха на 29 януари вечерта хеликоптерът се удря в самолета Bombardier, управляван от дъщерна компания на American Airlines, докато той се приближава за кацане на национално летище „Рейгън“, предаде АФП.

След взрив на „огнено кълбо“ двете машини се изстрелват в ледената река Потомак.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Пат 2-5 виждате ли CRJ?“, попита диспечерът, използвайки повиквателния знак на хеликоптера „Блек Хоук“, дали вижда самолета.

„Пат 2-5, минете зад CRJ“, поиска диспечерът. 

След това миг по-късно се чуха задъхани гласове, като един от гласовете попита: „Кула, видяхте ли това?“.

„Просто видях огнено кълбо и после то просто изчезна. Не видях нищо, след като се удариха в реката. Но това бяха CRJ и хеликоптер, които се удариха“, каза друг ръководител на полети след катастрофата.

През нощта на 30 януари бяха проведени масирани операции за оказване на първа помощ, въпреки че изгледите за намиране на оцелели изглеждаха мрачни.

Местните медии съобщиха, че повече от 30 тела са извадени от тъмните, мътни води, където температурата е била достатъчно ниска, за да предизвика хипотермия в рамките на 30 минути, според експерти.

Самолетът е щял да има право на път, ако е имал разрешение за кацане, казва Кайл Бейли, пилот и експерт по авиация, пред Fox News.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

 

 

Най-четени
Най-нови