64-годишният пенсиониран електроинженер Брус Кембъл още от малък има афинитет към реставрация на стари предмети и създаването на нови неща. Когато е в началото на 20-те си години, той купува земя за 23 000 долара в гората на Хилсбъро, Орегон, като знае какво да прави с нея. И вместо да построи къща, решава да подходи по-нестандартно.

Купува стар самолет го превръща в най-уникалния дом на земята. Около две десетилетия след като за първи път измислил своя план, Брус Кембъл чул за Джоан Усери, която е купила „Боинг 727“ и го превърнала в дом. Тя прави това, защото предишният ѝ дом е изгорял.

Това вдъхновява Кембъл да заживее и той в кабината на самолет.

През 1999 г. Кембъл закупува същия самолет от Olympic Airways за огромната сума от 100 000 долара. Самолетът е внесен от Гърция и в крайна сметка разходите възлизат на около 120 000 долара, което означава, че на практика той е платил 220 000 долара за дома си.

Вътрешността на самолета предлага всички удобства, от които може да се нуждаете. Много от оригиналните елементи на самолета са запазени във вида, в който са били.

Вътре са  истинските седалки, както и тоалетната. Кембъл добавя пералня и мивка.

„Боинг 727“ предлага много пространство, но Кембъл живее доста скромно в своя необичаен дом. Той готви с микровълнова печка и тостер, храни се основно със зърнени храни и консерви и сам конструира много импровизирано оборудване.

Какви са характеристиките на „Боинг 727“?

„Боинг 727“ е американски теснофюзелажен самолет с три двигателя, разработен и произвеждан от Боинг (Boeing Commercial Airplanes) от 1960-те години до 1984 г.

Самолетът може да превозва от 149 до 189 пътници, като последните модели могат да летят на разстояние до 5000 км. Предназначен за къси и средни полети, „Боинг 727“ може да използва относително късите писти на по-малките летища. Той разполага с три двигателя Pratt & Whitney JT8D – по един от всяка страна на задния фюзелаж и един централен, свързан чрез S-образния въздухопровод с входа в основата на вертикалния стабилизатор. Това е единственият масово произвеждан самолет на Боинг с три двигателя.

„Боинг 727“ се явява наследник на „Боинг 707“, с който споделя дизайна на горния си фюзелаж и на пилотската си кабина. Вариантът 727-100 прави първия си полет през февруари 1963 г. и е пуснат в експлоатация от Eastern Air Lines през февруари 1964 г. Удълженият вариант 727-200 лети за пръв път през юли 1967 г. и е въведен в експлоатация при Northeast Airlines през декември същата година. „Боинг 727“ се превръща в опора на американските вътрешни въздушни превози, а също се използва и за международни полети на къси до средни разстояния. Впоследствие е създаден товарен (727-200F) и комби вариант. „Боинг C-22“ е специално създаден вариант за Военновъздушните сили на САЩ.

Най-много самолети „Боинг 727“ се произвеждат през 1970-те години, като последната бройка е произведена през 1984 г. Към юли 2018 г. в експлоатация са общо 44 самолета (2 × 727-100 и 42 × 727-200) в 23 авиолинии плюс още няколко частни или държавни самолета. Регулациите на нивата на шума от летищата водят до поставянето на заглушители на самолетите „Боинг 727“. От 1964 г. насам самолетът е участвал в 118 фатални произшествия. Негови наследници се водят „Боинг 737“ и „Боинг 757-200“. Последният пътнически полет на „Боинг 727“ е от януари 2019 г.