Полша е готова не само да ремонтира двигателите на нашите военни самолети "МиГ-29", но по-късно и да оборудва летателните апарати с модерна техника по стандартите на НАТО.
Военният завод в Бидгошч е един от двата, които поддържат и модернизират 32-та полски "МиГ-29". За първи път обаче тук ще се прави поддръжка на военни самолети на друга държава.
Някои експерти у нас са скептични за бъдещето на българските изтребители, ако те започнат да се ремонтират в Полша.
"Отиват до там и ги бракуваме. Те не могат да напуснат завода вече. Трябва едно зъбно колело, което Русия няма да даде, и всичко свършва дотам, коментира преди дни бившият главен инспектор по безопасността на полетите Ангел Борисов пред bTV.
Руската самолетостроителна корпорация "МиГ" предупреди, че Полша не може да ремонтира българските изтребители, тъй като Москва не ѝ е предоставяла лиценз.
Поляците обаче твърдят, че са напълно независими от руската страна, тъй като произвеждат самостоятелно всичките резервни части за бойните машини.
"95% от ремонтите на всички двигатели осъществяваме със собствени сили и ресурси. Затова вече не се нуждаем от руската помощ", уверява Збигнев Матушчак, директор
"Продукция и обслужване" в авиационния завод.
Гаранцията, която поляците дават за качеството на своята работа е, че всичките техни изтребители са във въздуха и участват в охраната на натовското въздушно пространство.
Гаранциите за българските самолети са същите, които ние предлагаме и на полските военновъздушни сили, заяви директорът на завода Лешек Валчак.
Един ремонт на двигател на "Миг-29" би отнел максимум половин година, обещават от Бидгошч.