Би Би Си предизвика сериозен гняв с плановете си да комерсиализира програмата си и да намали обхвата на политиката в нейния глобален телевизионен поток. Промените се налагат, тъй като телевизионният оператор трябва да финансира Световната си служба, за което преди се грижеше британското външно министерство, припомня „Индипендънт”.
В писмо, изпратено до член на Камарата на лордовете, директорът на Световната служба Питър Хорокс потвърди плановете да се използва частно финансиране на радио мрежата на Би Би Си. Обмислят се предложения за по-широка комерсиализация на Световната служба.
Защитници на традициите са обезпокоени от възможните последствия . Бивш директор на Световната служба каза, че това наистина ще промени основата, на която Световната служба е съществувала в продължение на 80 години.
„Индипендънт” пише и за тенденция в Би Би Си, която насърчава журналисти, работещи по Световната служба, да „следват дневния ред на новините” и да се занимават повече с „женски” и „модни” истории, и по-малко с политика.
Служители на медийния гигант смятат, че усилията на ръководството са насочени към привличане на рекламодатели. Последните данни показват, че Световната служба изгубила 800 000 паунда миналата година.
Говорител на Би Би Си гарантира, че „репутацията на Би Би Си да осигурява безпристрастна и независима журналистика винаги ще е с предимство пред по-широки търговски цели”.